Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

4.3.05

Een blokje Europa

Ik zie, ik zie een lage betrokkenheid van de Nederlandse burger bij Europa. De verkiezingen kennen altijd een zeer lage opkomst, niemand kent de europarlementariers en vooral de fraude met de onkostenvergoeding wordt breed uitgemeten in de media. Terwijl steeds meer aspecten van ons leven door Europa worden bepaald, komt de overheid met een PR-campagne "Europa, best belangrijk".
Ik zie ook dat de macht van de media zeer groot is, wat wij zien en vinden, wordt sterk beinvloed door wat de media ons laat zien. En, onbekend maakt onbemind.
Waarom, vraag ik me dan af, is er niet in elk journaal een blokje "vandaag in Brussel besproken"? Er wordt toch veel vergaderd? Dat moet toch gaan over dingen die ons, mits goed gebracht, ons interesseren? Ik zie dus een soort "Den Haag Vandaag" voor me, maar dan in het journaal van 19.30 en 20.00 uur, in het klein en kort. Volgens mij heeft dat invloed op onze kennis over en interesse in Europa. Of zie ik het verkeerd?

1 Comments:

  • At di mrt 08, 09:54:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Hi Marijk,

    Dit lijkt mij ook wel wat. Het zal ongetwijfeld effect hebben op hoe De Nederlander over de invloed van Brussel denkt.
    Waarom mail je dat idee niet naar JP en Nicolaï en het NOS Journaal?

    Ik ken die mailadressen niet, maar daar moet achter te komen zijn.

    Succes!!
    Herman

     

Een reactie posten

<< Home