Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

7.3.05

Creatieve beloning voor vrijwilligers

Ik zie, ik zie in Den Haag een fantastisch initiatief. Den Haag heeft namelijk een
organisatie HOF, Promotie Haags Vrijwilligerswerk. Deze organisatie "informeert, ondersteunt, adviseert, traint, werft, faciliteert, bindt en beloont vrijwilligers", zoals op de website is te lezen.
Het is onduidelijk of HOF commercieel is of van de gemeente.
De beloning gaat zeer creatief: elke vrijwilliger kan via de organisatie waar hij/zij voor werkt een vrijwilligerspas krijgen en daarmee ook het kwartaalblad Applaus Magazine. Het informatiemagazine staat vol aanbiedingen, kortingen en vrijkaarten voor gebruikers van de Haagse vrijwilligerspas, maar liefst 35 per kwartaal. Petje af voor de stad Den Haag!
En beste gemeente Amsterdam, zie ik hier een interessant initiatief dat ook hier zou kunnen werken, onder het mom "beter goed gejat, dan slecht verzonnen"?