Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

21.7.05

Ik word starter!

Ik zie, ik zie al enige tijd in de spiegel een jonge ondernemende vrouw die het best zelf eens wil gaan proberen. Die uit die loondienstbaan wil stappen en haar eigen ideeen op haar eigen manier aan de man wil brengen. Na weken van twijfel, heb ik onlangs het besluit genomen. Per 1 januari 2006 zeg ik mijn veilige en comfortabele baan bij de bank op en word ik een starter. Mijn vele ideeën en mijn kennis van het ontwikkelen van innovaties wil ik in een dienst gaan gieten.
De hele vakantie voelde me besluit goed en bij terugkomst lees ik twee dingen die me steunen in mijn besluit:
1. Op het blog dat ik lees over innovationtools, staat de vraag "What are the characteristics of ideal idea generators?", gevolgd door drie antwoorden:
Ideal idea generators:
Can start a conversation with strangers,
Have the ability to accept ambiguity and vagueness, and
Ask lots of questions.

Ik bezit alledrie die eigenschappen volgens mij.


2. De Kamer van Koophandel ziet in haar registraties dat startende ondernemer steeds vaker
vrouw is.

De concept webtekst folder was al gereed en door velen gereviewd, nu de rest van de voorbereiding nog. Kamer van Koophandel, here I come, another entrepreneurial woman for your statistics.

3 Comments:

  • At ma aug 01, 06:18:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Coo-hoo-hool! We welcome you with open arms!

     
  • At do aug 25, 11:58:00 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Gaan! In Nederland zitten we te springen om innovaties. We worden massaal oud, zijn geen topdoorsluisland meer, zeggen iets aan informatie/kennis te doen, maar onderwijs is op Grieks niveau beland. Geboortecijfer laagste sinds 1920. Diensten verdwijnen naar India. Het milieu wordt genegeert. Er zijn dus uitdagingen. We hebben je nodig!

    Overigens ben ik zelf ondernemer en dus optimist.

    Ik wens je veel plezier als innovatie-ondernemer!

     
  • At wo jan 23, 11:35:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Nou zelfde gevoel en idee voor mij goed zo !
    Maar ik wil graag iets opstarten verschillende dienstens freelance noem het maar zo op horeca gebied en breder, maar nu kan ik wel een eigen websit maken maar maag ik dan deze diensten aanbieden kleine diensten hoor, weet jij dat ??? of moet je je dan overal inschrijven enz enz

     

Een reactie posten

<< Home