Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

11.6.05

De kapper met uitzicht

Ik zie, ik zie bij elke kapper spiegels voor de stoelen. Dat is altijd al zo geweest. Maar ik weet ook dat het grootste deel van de tijd dat je bij de kapper zit, het niet echt zinvol is om naar jezelf te kijken. Je haar is nat en hangt slap naast je hoofd of er zitten klemmen of aluminiumfolietjes in. Slechts af en toe wil je "meekijken" (controleren) of er niet te veel afgaat en aan het eind wil je het eindresultaat beoordelen.
Maar als je vertrouwen hebt in je kapper, waarom dat niet de stoelen voor het raam geplaatst, zodat je tijdens de knipbeurt leuk naar de straat buiten kan kijken of van een mooi uitzicht kan genieten. Denk eens aan het gebouw SMCS in Amsterdam, 10e verdieping of zo. Verplicht stil zitten en dagdromen, terwijl de kapper zijn gang gaat op je hoofd. Een TV/PC-scherm waarop de klant iets kan bekijken zou ook kunnen, al moet de kapper dan ook audio bieden en da's wellicht wat lastiger per stoel te regelen.
Ik ga morgen naar de kapper en zal het eens bespreken...

2 Comments:

  • At do okt 20, 11:39:00 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Goed idee wel... De kapper heeft een spiegel namelijk niet écht nodig. Bij Kinki Kappers hebben ze daarom eind 1997 (!!) in de toen geopende vestiging op de Overtoom alle spiegels vervangen voor tv-schermen, aangesloten op een camera én een video. Je kon zo wel jezelf turen (wanneer je dat wilde), maar al snel besloten klanten een goede film te kijken. En ging je voor een ware metamorfose, dan kon je dat meekrijgen op video...! Inmiddels zijn in veel vestigingen de tv's weer verwijderd... Op naar iets nieuws!

     
  • At do jun 22, 05:16:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    het idee is eigenlijk wel leuk maar de klant wil nog steeds controle hebben over hun eigen haar,inderdaad als je een goede kapper hebt gevonden dan heb je geen spiegel nodig dan kan je er blind op vertrouwen en dat weet ik uit ervaring maar eigenlijk heeft de kapper het zelf in de hand als hij of zij goed is dan heb je helemaal geen spiegel nodig wat wel van belang is een goed luisterend oor en een dosis mensen kennis

     

Een reactie posten

<< Home