Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

21.5.05

Water-indicator in de toilet in de trein

Ik zie, ik zie iets heel onhandigs in de treinen. Iets waar ik me al jaren aan erger en al lang geleden een oplossing voor had bedacht. Laatst zat ik weer in de trein, moest naar de toilet en dacht er weer aan. Ik wil graag mijn handen wassen als ik op het toilet heb gezeten. Nu blinken de trein-toiletten niet uit in schoonheid en hygiëne, maar gelukkig is er bijna altijd zeep en meestal water. Maar regelmatig is er geen water en dan voel je of heel vies, of je staat met zeep-korrels in je handen en de kraan blijft droog...
Het gevolg is dat ik altijd eerst probeer of er water uit de kraan komt. Hiermee verspil ik dus water. Als iedereen dat doet, is het niet gek dat het water regelmatig op is...
Daarom zie ik graag een water-indicator, die aangeeft of er water is. Dan kan ik daar rekening mee houden en zal ik geen water verspillen.
Ik heb het 17 mei aan de afdeling Marktonderzoek van de NS gemaild...