Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

25.7.05

Meerdere inkomstenbronnen

Ik zie, ik zie steeds meer mensen die niet meer gewoon vijf dagen in loondienst werken voor hun maandelijkse inkomsten. Veel van de jongere werknemers kiezen heel bewust voor minder dan 5 dagen werken omdat ze vinden dat er meer is in het leven dan werken. Niet eens omdat ze één of meerdere dagen willen zorgen voor hun kind (dat bij vrouwen dat niet meer dan normaal wordt gevonden, en bij mannen heel stoer "een pappa-dag" heet) maar meer omdat ze een "ik-dag" willen. Gewoon, leuke dingen doen. En soms leuke dingen doen die ook nog geld opleveren.

Want ik zie, mede dankzij internet, allerlei nieuwe inkomstenbronnen voor de particulier. Mijn inkomstenbronnen zijn bijvoorbeeld:
1. werken in loondienst (nog even, zie
Ik word starter!)
2. af en toe een handeltje drijven in sieraden uit New York
3. koken bij mij thuis voor buitenlandse toeristen via
Like-a-local.com
4. mijn mening geven in allerlei "voice-of-the-customer" klantenpanels
5. nadenken over nieuwe producten voor bedrijven (
Imaginators)
6. advertentieruimte verhuren aan
Google op dit blog
En ik denk erover om mijn huis te verhuren...

En wat denk je van marktplaats.nl en eBay, twee sites waar ook al menige particulier een leuk zakcentje bijverdient. Het weekblad Intermediair wijdde er al een
artikel aan. Menig stewardess op intercontinentale vluchten handelt in Indiase stoffen en andere exotische waar heb ik me laten vertellen.

Ook gevonden op het net:
De man die
reclame op zijn voorhoofd liet tatoëren. En een vrouw die haar zwangeren buik aanbiedt. En Jason Kottke heeft de lezers op zijn blog een bijdrage te leveren zodat hij zijn baan kan opzeggen en full-time kan bloggen.

Mijn verschillende inkomstenbronnen zijn nog lang niet gelijkmatig verdeeld, maar ik kan me best voorstellen dat de verhouding over enkele jaren anders ligt dan nu. Hoe zou de belastingdienst met deze trend omgaan? Zouden ze het ons gemakkelijk maken om al die verschillende inkomens op te geven?

Naschrift 14-9-2005: trendwatching.com doopt spot de trend ook en noemt hem minipreneurs.

1 Comments:

  • At di jul 26, 04:17:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Als voorbeeld van "anders aan de slag" heb je ook http://en.wikipedia.org/wiki/Something_Positive

     

Een reactie posten

<< Home