Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

29.10.05

Zuinige auto's parkeren goedkoper

Ik zie, ik zie een leuk nieuwsbericht vandaag: "Duurder parkeren voor vuile auto's" is een voorstel van staatssecretaris Van Geel (Milieu) en minister Remkes (Binnenlandse Zaken) om de prijs van parkeervergunningen te koppelen aan de auto die mensen rijden. Rijd je zuinig, dan parkeer je goedkoop.
Een vergelijkbaar idee heb ik 5 jaar geleden hier in Amsterdam naar de wethouder van Verkeer gestuurd per e-mail. Ik zag toen nl. veel stads- en milieuvriendelijke Smarts, die heel klein zijn, een halve parkeerplaats innemen, maar een hele moeten betalen. Dus mijn voorstel was, laat Smarts en andere kleine city-auto'tjes de helft van het parkeergeld betalen op een of andere manier omdat ze ook maar een halve plek innemen.
Na 4 weken geen reactie heb ik het mailtje opnieuw gestuurd en tot op heden nog nooit een reactie mogen ontvangen... Wellicht heeft het voorstel van Van Geel meer succes.

1 Comments:

  • At do nov 10, 09:31:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Ik vind dat mensen die veel kilometers per jaar rijden korting zouden moeten krijgen op hun parkeervergunning. Als je rijdt neem je geen parkeerplaats in beslag.

     

Een reactie posten

<< Home