Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

15.9.05

Leuke manieren om te overnachten

Ik zie, ik zie af en toe een hotel van binnen, zakelijk of privé en dan denk ik regelmatig, wat is zo'n hotel toch saai.... Waarom is hoteltapijt en hotelmeubilair altijd hetzelfde? Waarom wordt "deluxe" altijd in pluche en veel bruin hout vertaald? Alsof iedereens smaak hetzelfde is.
Daarom probeer ik privé meestal de hotels te vermijden door mijn huis te ruilen, via het grote prikbord
Craigslist of een home exchange site.
Maar ik zie gelukkig ook af en toe een ander "overnachtingsgelegenheid", die wel inspeelt op de behoefte aan originaliteit, avontuur, natuur, oorspronkelijkheid of hippe luxe.
Hieronder een lijstje. Ik heb nog geen ervan geprobeerd, maar ben dat met een paar wel van plan. Wie heeft al ervaringen? En hoe ziet de top-5 echt leuke hotels in Amsterdam eruit? En hoe zoek je ze?
Volgens mij zijn er buiten Amsterdam meer innovatieve hotels dan in de stad...kijk maar:
- de oude bedstee van
Oom Lammert en tante Klaasje in Workum
- de
wijnvaten in Stavoren
- de
boomtenten op de Veluwe
- de
bijzondere tenten van artcamp op diverse plekken in Nederland
- het
kampeervlot in Zeeland
- het 17e eeuwse
kapiteinshuisje in Groningen
- het
hooiberg-hotel in Duitsland
- de
betonnen buizen in Duitsland
- gezellig bij een
Amsterdammer overnachten
- hip hotel
St. Martenslane in Maastricht
Aanvullingen zijn welkom!

2 Comments:

  • At ma sep 19, 09:53:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Op Ameland kom je bij Timo en zijn verwennerij niets te kort.
    In zijn tot galeriehotel omgebouwde boerderij kom je echt tot rust: www.diteiland.nl

    Het ontbijt is uitgebreid, je kunt er een halve dag op vooruit. De kunstwerken wisselen natuurlijk, en dat maakt het reuzespannend.

    Overigens is het niet vreemd dat niemand aparte overnachtingen in Amsterdam weet. We wonen er zelf allemaal!

     
  • At di jan 08, 05:59:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Slaap eens in een grotwoning in Andalusie! Kijk op www.grotwoningen.nl voor foto´s en meer informatie.

     

Een reactie posten

<< Home