Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

30.3.05

Open source speelfilm

Ik zie, ik zie de wereld van "open source" steeds groter worden. Linux is groot geworden op basis van open source, E-bay is mede omdat allerlei gebruikers meedachten en bouwden groot geworden etc. En ik was laatste op het congres Creative Capital en daar liepen veel creatives rond. Toen dacht ik: samen een verhaaltje maken, een boek bijvoorbeeld, wordt ook al wel eens gedaan, maar zou het ook mogelijk zijn om een "open source speelfilm" te maken? Een groep mensen maakt eerst samen een verhaal, stemt af hoe de hoofdpersonen er uit zien, iedereen gaat bijvoorbeeld op zoek naar een roodharige vrouw met een groen t-shirt van rond de 30 en iedereen maakt vervolgens een scene. Iemand plakt ze aan elkaar en voila, een film is klaar. Omdat alle achtergronden anders zijn, moet het maar een road-movie worden, lijkt me... Zou het mogelijk zijn en zou de film dan leuk zijn om naar te kijken?