Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

3.4.05

Elk kind recht op een verjaardagsfeestje

Ik zie, ik zie hoe leuk kinderfeestjes kunnen zijn. Hebben we niet allemaal als kind dagen toegeleefd naar onze verjaardag met het bijbehorende feestje? Waarop jij centraal stond als feestvarken?
Ik zie ook dat
a) ouders wegens tijdgebrek het feestje inkopen. Er is een levendige markt rondom kinderfeestjes ontstaan, waar veel geld in omgaat (zie kinderfeesie.nl, kinderverjaardag.nl, kinderfeest.nl)
b) ouders weinig aandact besteden aan het verjaardagsfeestje van hun kind, wegens gebrek aan geld of aan energie. Zakken chips en een DVD zijn dan de belangrijkste ingredienten van het partijtje. Terwijl met een beetje creativiteit heel veel mogelijk is.

Heeft niet elk kind het recht op een geweldig feestje, een keer per jaar? Met actieve doe-dingen en niet alleen maar snoep en TV? Zou daar geen vrijwilligersklus van gemaakt kunnen worden? Eventueel met minima-subsidie? De verjaardagspartij-vrijwilliger: koppel creatieve mensen die dat leuk vinden aan ouders die zichzelf niet in staat achten een leuk feestje te organiseren. Ik zou dat graag willen doen! Wie wou dat moeten oppakken?

1 Comments:

  • At ma mei 16, 12:19:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    hallo marijke

    voor nog op te richten workshopstudio in weesp zoeken wij nog enthousiaste creatieve mensen die affiniteit hebben met kinderen en kinderfeestjes willen begeleiden. Is dat misschien ook iets voor jou? mail me anders eens: pascalle@proclus.nl.

     

Een reactie posten

<< Home