Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

20.11.05

De week van de ....

Ik zie, ik zie en ik hoor op de radio vaak een aankondiging voor "de week van de ..." of "de dag van de ...". Denk aan het brood, lingerie, de mantelzorg, de chronisch zieken, etc. Ik vraag me dan af, is het hele jaar al vergeven? Is er een lijst van al die zinvolle en minder zinvolle thema-dagen en -weken? Is er een instantie waar je zo'n week of dag moet aanvragen? Bij de "Commissie van de themaweken" of zo?
Ik ben maar eens op zoek gegaan. De volgende weken en dagen kwam ik tegen (geen Commissie gelukkig):

De week van de/het ... in 2005:
ondernemer (28-mrt)
gezondheid (7-apr)
homeopathie (10-apr)
bollenstreek (15-apr)
poëzie (18-apr)
huisdier (13-mei)
zee (23-mei)
vooruitgang (16-sep)
leren (24-sep)
ontwerp (14-okt)
weten (19-okt)
lingerie (22-okt)
geschiedenis (29-okt)
oor (29-okt)
luisterboek (2-nov)
chronisch zieken (4-nov)
klassieke muziek (4-nov)

sieraad (2-dec)

En dan de themadagen in 2005:
rekendag (8-mrt)
vrouwendag (8-mrt)
boomfeestdag (16-mrt)
toekomst (23-mrt)
filosofie (16-apr)

secretaressedag (21-apr)
aarde (22-apr)
moederdag (8-mei)
vermiste kinderen (25-mei)
straatspeeldag (1-jun)
muziek (4-jun)
hoogbegaafdheid (11-jun)
dialoog (18-jun)
vaderdag (19-jun)
architectuur (2-jul)
wereldmuziekdag (1-okt)
ouderen (1-okt)
dierendag (4-okt)
leraar (5-okt)
mantelzorger (5-okt)
archievendag (29-okt)
aandeel (11-nov)

aids-dag (1-dec)

Ik zie dat sommige weken en dagen dubbelgeboekt zijn. Jammer. Gezien het feit dat er nog vele weken en dagen vrij zijn, kun je beter exclusief zijn op beter 5 oktober, 29 oktober en 4 november. Misschien moet er maar een leuke keukenkalender (of overzichtelijke website)komen die al deze PR-momenten voor ons, gewone Nederlanders bijhoudt, zodat we precies weten wat wanneer gepromoot wordt, door wie en waar we meer info kunnen vinden...

1 Comments:

  • At ma nov 21, 09:38:00 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Beste Marijke,

    Vergeet vooral niet de secretaresse dag!

    Met vriendelijke groet,

    Jan

     

Een reactie posten

<< Home