Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

11.12.05

Personaliseer, personaliseer!

Ik zie, ik zie nieuwe uitingen van de al veel besproken personalisatie-trend en volgens mij slaan ze aan bij het grote publiek:
1. je bankpas.
Postbank kwam er als eerste mee, op 23 november, en nu zijn er al 100.000 gemaakt zegt dit persbericht. Een foto van de kinderen of een vakantiekiek zijn de populairste onderwerpen. SNS Bank zal eind december volgen, zeggen ze.
2. je laptop. De Tulip Ego, waar ik al
eerder over schreef, biedt vanaf februari 2006 een stuk of 10 mooie frontjes, maar helaas voorlopig geen eigen ontwerpen. Een gemiste kans denk ik. Het damesblad Margriet biedt dit wel in hun on-line shop, samen met notebookleverancier Acer. Voor 1099 euro heb je een Acer Aspire 5002WLMi met je eigen ontwerp.
Ondertussen doen creatievelingen het allang met
stickers.
3. je postzegel. TPG-post biedt ons al sinds mei 2003 de mogelijkheid om je
persoonlijke postzegel te maken. Ook een daverend succes volgens TPG met vooral kinderen en huisdieren als favoriete onderwerpen. Alleen versturen we niet zoveel kaartjes en brieven meer, maar voor huwelijks- en geboortepost natuurlijk heel leuk.
4. je auto. Akzo Nobel kwam in juni 2004 met de verwijderbare auto-lak
Maskin, om je auto tijdelijk te personaliseren.
5. je bril. Ik heb al enige weken een nieuwe bril (
click12 en klik hier voor de Nederlandse verkoopadressen), waarvan ik het montuur elke dag aanpas aan mijn kleding. Met een handig klik-systeem zet ik in 30 seconden een nieuwe montuur op mijn glazen. Het is nieuw en komt uit Italië, volgens mij ook hard op weg naar succes. Rudolph van Veen heeft er een op op de cover van zijn nieuwe kookboek. Twee vriendinnen van mij willen hem ook al.
6. je sportschoen. Nike bood al in 1999 de mogelijkheid om zelf je schoen personaliseren. Je kiest zelf je kleur en kunt ook een tekst op je schoen zetten. Alles met een hmakkelijk 4-stappenplan. Just do it......yourself. Vanaf 100 dollar. Je kunt er zelfs een strakke
kadobon voor kopen. Ik kan helaas niet vinden of het een succes is, Nike zelf zegt er weinig over.

What's next, what's next?

2 Comments:

  • At di jan 03, 07:58:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Hoi Marijke,

    De toch al opvallende Freitag-tassen (gemaakt van oude vrachtwagenzeilen, autogordels en binnenbanden)zijn, sinds enige tijd ook te personaliseren. Op www.freitag.ch kun je geheel naar eigen inzicht je tas ontwerpen en laten maken.
    Toen ik onlangs in Zwitserland was zag ik ook nog een ander merk (Navyboot) tassen dat deze mogelijkheid op hun site www.navyboot.ch aanbiedt. Je zag er veel mensen mee lopen in Zürich.

     
  • At di feb 14, 02:09:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Een andere insteek, maar wat te denken van een vitaminesupplement op maat. Zie www.vitunique.nl Na invullen van uitgebreide vragenlijst komt er een uniek afgestemd preperaat.

     

Een reactie posten

<< Home