Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

16.11.06

Word je intelligenter van boter?

Ik zie, ik zie een heel raar nieuw product op de markt, Blue Band Idee! In deze halvarine is een stof toegevoegd, DHA (docosahexaeenzuur), die goed zou zijn voor de groei en ontwikkeling van de hersenen. Dus voornamelijke bedoeld voor kinderen, want je hersenen zijn een keer uitgegroeid. Maar het wordt heel slim gepresenteerd als "een halvarine voor het hele gezin". De toevoeging "Idee!" deed mij vrezen dat je er creatiever van wordt. "Oh jee", dacht ik, "als heel Nederland dit op zijn brood gaat smeren, kan ik wel inpakken met mijn bedrijf IdeaCompany." Gelukkig staat die claim nergens op de bijbehorende site Ookjehersenenhebbenhonger.nl waar allerlei informatie staat die de geloofwaardigheid van dit product moet verhogen.
Mijn advies: niet kopen, maar lekker uitbesteden aan je personal brainstormer die creativiteit!

1 Comments:

  • At do nov 23, 01:35:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Dag Marijke,

    Leuke kwinkslag, maar helaas: er is nu eindelijk bewezen dat je hersenen je hele leven groeien en ontwikkelen.. maar er is ook bewezen dat dergelijke samengestelde producten waarschijnlijk helemaal niet zo goed werken. Stoffen werken het beste in interactie met elkaar, net als mensen.

    En dus is mijn advies: eet het pure spul: noten, vis en groenten! ;-) En dan is daarnaast echte boter gewoon veel lekkerder-der.

    Wat echter veel beter helpt om je hersenen te blijven stimuleren: bewegen en voortdurende creativiteit. Nu jij weer ;-))

     

Een reactie posten

<< Home