Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

8.2.06

De stylingsconsulent van de woonmall

Ik zie, ik zie dat steeds meer mensen een professional erbij halen als ze hun huis (opnieuw) gaan inrichten. Alle woon-programma's op TV helpen natuurlijk hard aan mee. Ik zie mezelf bijvoorbeeld op internet zoeken naar het adres van Marijke Schipper. Zij is één van de stylistes van VT-Wonen die het programma Samenwonen doet. Alles wat zij maakt vind ik mooi. Tot nu toe kan ik haar niet vinden op internet en helpt de redactie me ook niet...
Ook is de verkoopstylist uit Amerika overgewaaid. Een
professional die je huis verkoopklaar maakt. ja, we hebben wat over voor een mooi (verkoopbaar) huis.
Ik zie ook dat mensen nog steeds weinig tijd hebben en niet altijd voor hun plezier hele zaterdagmiddagen in een woonmall of op een woonboulevard doorbrengen. Trendhopper heeft al op deze trend ingespeeld door laagdrempelig een extra service te bieden, de
Trendhopper Interieur Tipgever. Dit is een professional die voor 65,- een uur bij je thuis komt om tips en adviezen te geven. Maar ik vrees dat die wel "Trendhopper"-minded denkt en verkooptargets heeft...

Daarom zie ik meer in een stylingadviseur die aangeboden wordt door de hele woonmall of meubelboulevard. Iemand die het assortiment van al de winkels kent, weet waar wat staat en jou daar efficient naar toe kan loodsen. Maar ook iemand die nadat hij/zij eerst heeft leren kennen en foto's, tekeningen of het huis zelf heeft gezien, leuke combinaties en verrassende oplossingen kan voorstellen. Uiteraard tegen betaling, misschien gesubsidieerd door de woonmall. Of moet een kortingskaart op zak.
Ik zie wel iets in een pilot bij Villa Arena en Alexandrium, ik ga het idee eens bij ze neerleggen.

1 Comments:

  • At vr jun 02, 12:56:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Hoi Marijke,
    Je ziet veel, en het grappige is dat ik die dingen die jij ziet ook zie. En ik ben interieurontwerper!
    Door de woonprogramma's op de televisie is de huidige opdrachtgever veel wijzer geworden.
    Dat betekent dat de interieurontwerper nog beter moet luisteren. Grote ketens die een huisstylist in dienst hebben, veroorzaken al gauw een haastig in elkaar gezet interieur. Want de klant wil namelijk ook niet te veel betalen. Dus binnen 1 uur wordt dan snel de tekening van de klant bekeken en gevuld met artikelen uit de eigen winkel. De klant lijkt dat tevreden naar huis te gaan, maar wanneer de meubels arriveren is het nog maar de vraag of de tekening met het beeld klopt! Ik ben er van overtuigd dat je de sfeer van de woning moet ervaren, en de mensen in hun eigen omgeving moet zien. Hoe wordt er geleefd, wat voor hobby wordt er uitgeoefend.Uiteraard is een snel advies in een woonwinkel praktisch als je twijfelt over de maatvoering van een bepaald meubelstuk in je interieur. Maar bij een compleet advies komt echt veel meer bij kijken! Je idee voor een adviseur van een woonmall of woonboulevard wil ik niet meteen aan de kant schuiven. Mits deze eerst bij je thuis is geweest en echt onafhankelijk is.Of het concept dan nog uitvoerbaar is, is dan maar de vraag. Het uitgangspunt moet zijn dat de klant tevreden is en niet alleen de verkopende partij(de winkel of de woonmall!!)
    Een interieurontwerper kan op verzoek ook met de klant shoppen, en zit niet vast aan een keten of mall!Sleept je dus niet naar allerlei winkels, maar gaat gericht met de klant shoppen!!
    Goed advies is zeker niet duur!! De grootste bijdrage die geleverd wordt door de t.v. programma's is wel dat het inschakelen van een interieurontwerper of stylist, drempelverlagend werkt!
    Neem de proef op de som zou ik zeggen en bel!!

     

Een reactie posten

<< Home