Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

2.12.06

De ZZP-er en het kerstpakket

Ik zie, ik zie de decembermaand voor me. Een maand waarin in in de afgelopen 10 jaar altijd een een fijn kerstpakket van mijn werkgever kreeg. Maar dit jaar voor het eerst niet meer want ik werk voor mezelf. Zal ik mezelf op en kerstpakket trakteren? Zal ik iets leuks voor mezelf kopen? Hoe doen andere ZZP-ers dat? Ik zie ze er niet over bloggen, blijkbaar is het geen item? Is het typisch iets dat bij de loonslaven hoort en dat je dus van je afwerpt als je voor jezelf begint? Ik vond het toch wel wat hebben, al die veel te grote dozen (ik werkte bij een bank) waar je elk jaar weer de OV-gebruikers en de fietsers mee ziet worstelen. En dat blikje artisjokharten dat je nooit zult eten, had toch ook wel zijn charme.

Daarom zie ik de volgende oplossing voor me: met een groepje andere freelancers/ZZP-ers verzorg je elkaars kerstpakket. Lootjes trekken, een bedag afspreken en aan de slag. Met als richtlijn bijvoorbeeld: er moet een duuraam non-food artikel in, er moet een potje of blikje met iets vaags in dat volgend jaar geheid nog in je keukenkastje staat en er moet iets van/voor het goede doel in. Een soort suprise maken.
En dan samen een kerstborrel houden waarop je de kerstpakketten uitdeelt aan elkaar. Wie doet er mee in mijn groepje?

2 Comments:

  • At do dec 21, 01:35:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Tikkie. Je bent getagd. Ik weet niet of het leuk is, maar ik er een poging aan gewaagd. Grt. Ron O ja en ook nog fijne feestdagen.

    http://www.salesiseenvak.nl/tikkie/#comment-7

    http://www.bloggers.nl/dialogical/44896/TV+Format+idee%EBn.html?#c35168

     
  • At wo mei 13, 02:33:00 p.m., Anonymous Vincent said…

    Wat echt van deze tijd is is een online kerstpakket. Met een online kerstpakket heeft kan men online zelf een keuze maken uit 100.000 producten en belevenissen of uit 1.800 goede doelen. Kortom: er is voor ieder wat wils.

     

Een reactie posten

<< Home