Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

15.4.05

De amateur-kok aan huis

Ik zie, ik zie een opkomende trend rondom koken en uit eten gaan. Volgens de statistieken gaan we minder uit eten, ik denk deels omdat het zo duur is geworden sinds de euro. En daarnaast houden massa's mensen van koken en wordt er veel geld besteed aan kookboeken, tools en mooie ingredienten. Huiskamerrestaurantjes komen op, ik heb al heel smakelijk en betaalbaar gegeten bij de Amsterdamse amateurkoks Saskia en Leo, bij Marjolein moet nog een keer. En daarnaast komt de commerciële service "kok aan huis", lekker thuis uiteten, zonder heen en weer te lopen naar de keuken en zonder af te moeten wassen. Enkele voorbeelden: joriskookt, homecooking.nl en kokaanhuis. Daar hebben we dan wel weer veel geld voor over.
Nu bedacht mijn collega Ad gisteren de volgende mix: koppel de amateurkoks en thuis-uiteters aan elkaar! Zet een netwerkje van hobby-koks op die het leuk vinden om af en toe bij een ander te koken voor een klein gezelschap. De boodschappen declareer je en de ander komt de volgende keer bij jou koken. Zo heb je af en toe een avond dat je lekker kunt koken (geven) en af en toe een avond dat je lekker betaalbaar "thuis uiteten" kunt gaan (nemen), inclusief bediening en zonder de afwas. Zullen we het opzetten in Amsterdam e.o.? Wie doet er mee?

2 Comments:

Een reactie posten

<< Home