Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

10.4.05

Flower & Sugar

Ik zie, ik zie een zeer succesvolle Nederlandse keten. De winkelketen heet Oil & Vinegar (38 winkels in NL en al in 9 andere landen, waaronder de VS) en leeft van het feit dat de Nederlander alles al heeft en niet weet wat ie voor zijn verjaardag moet vragen en daarom maar olijfolie of azijn kado krijgt. Een product dat we vroeger gewoon bij de supermarkt kochten en waar we één, hooguit twee varianten van in huis hadden, is door Oil & Vinegar, maar al jaren daarvoor door Meeuwig en Zonen, olijfoliewinkel in de Haarlemmerstraat in Amsterdam), ge-upgrade tot een chique verjaardagskado van gemakkelijk 5 tot 10 euro (incl leuk flesje, etiketje, strikje). En ineens hebben we allemaal vijf soorten olie en azijn in de keuken staan...
Nu zie ik ook heel veel broodbakmachines, waarvoor ineens allerlei soorten bloem, meel, noten, pitten en bijzondere soorten suiker en gist ingekocht worden, liefst bij molens en andere speciaalzaken. Ik zie daarom een markt voor een andere winkel(keten): Flower & Sugar. Wat dacht u van bretons 7-granen meel, siciliaans kristalsuiker en portugese zonnebloempitten voor flinke prijzen? Strikje erom en we hebben weer een jaartje leuke verjaardagskadootjes voor al die amateur-broodbakkers!