Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

12.4.05

Web-TV bij de publieke omroep

Ik zie, ik zie dat web-TV het buzzword van het jaar aan het worden is. De Intermediair van 7 april 2005 schetst in een goed artikel de toekomstontwikkelingen. Mede dankzij de DVD-recorder met harddisk en het Windows Media Center kijken we straks alle programma's wanneer wij het willen. Dat doe ik al enige tijd, via www.uitzendinggemist.nl, de site met het archief van de publieke omroep. Een ideale service met een goede zoekmachine, alleen een paar kleine puntjes zijn nog niet goed geregeld:
a. niet elk programma komt on-line te staan en als kijker weet je niet of je een programma kunt laten lopen (kijk ik morgenavond wel op internet) of dat ik toch de video moet programmeren. Zou fijn zijn als ik dat vooraf wist.
b. niet elk programma kan ik smal- en breedband en in windows mediaplayer en realplayer bekeken worden. Raar dat er geen standaard is afgesproken bij die publieke omroep
c. alle programma's komen pas on-line nadat ze op TV zijn uitgezonden. Maar misschien zijn er ook vele interessante programma's beschikbaar die TV nooit halen, maar die ik wel wil zien. Bied ze me maar aan!
d. de amazon-service: mensen die dit programma keken, keken ook dit programma, zou een aanvulling zijn.
Ik mail het ze, wie weet krijg ik antwoord.