Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

28.4.05

Innovatieve wekkers

Ik zie, ik zie dat eigenlijk iedereen zich 's ochtends laat wekken door geluid. Vaak een onprettig geluid. Terwijl je toch lekkerder wakker wordt van een kus, een straal zonlicht, de geur van vers gebakken brood etc. Enkele wekkerfabrikanten zijn daar al ingedoken, ook met het oog op mensen met een gehoorstoornis. Ikzelf heb uit Amerika een wekker die me wekt met opkomend licht, koffiegeur en het geluid van fluitende vogeltjes. Er worden vier geuren bijgeleverd en hij kent zes geluiden, ook een kalme branding om bij in slaap te vallen, bijvoorbeeld. Best lekker! Ook zou ik wel eens de shake-a-wake willen uitproberen, een wekker die je onder je hoofdkussen legt. Maar ultiem lijkt me een wekker die werkt met een geluidszone. Op die manier hoor jij je het gelui van je wekker, maar je partner naast je hoort niets; zou zoiets al bestaan?
Update 3-5-05: er komt ook binnenkort een wekker op de markt die je wekt als je in een lichte REM-slaap bent, dan wordt je nl veel lekkerder wakker.
Sleepsmart heet ie, je kunt hem reserveren (300-400 dollar gaat ie kosten)

1 Comments:

  • At ma mei 02, 03:47:00 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Er bestaan 'schijnwerpers' voor geluid, daarmee kun je heel gericht geluid op een bepaalde plek krijgen en ergens anders dus niet! Hang deze aan je wekker met die leuke geluiden en je bent klaar.

     

Een reactie posten

<< Home