Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

6.5.05

Het grote bruidenfeest

Ik zie, ik zie veel vrienden om me heen trouwen. De meesten kiezen daarbij toch voor de echte witte trouwjurk, één keer een mooi prinsesje zijn, ook al zijn ze in het dageljks leven geëmancipeerde zelfstandige vrouwen. Voor de meeste mannen is een pak minder spannend en wordt het na de bruiloft ook nog wel gedragen. Ik vroeg me af waarom al die mooie jurken niet vaker dan één keer gedragen worden, er worden toch heel wat euro's aan uitgegeven? Waarom niet bijvoorbeeld met carnaval als bruidje verkleed gaan in je eigen trouwjurk? Of, wat me ook leuk lijkt, een groot trouwfeest voor alle getrouwden die graag nog een keer in hun eigen trouwkleding een lekker feest hebben. We leggen allemaal geld voor een goede band bij elkaar en swingen maar! Ik zie het al voor me, een hele zaal vol witte bruiden met af en toe een gekleurde jurk ertussen. En voor de mannen mag de knellende stropdas al heel snel af ;-)
Met wat viraal marketingeffect, vrienden van vrienden etc, moet er toch wel een bruidspaar of 50 op te trommelen zijn. Wie doet er mee? Ik, als ongehuwde vrouw, werp me wel op als ceremoniemeester...