Ideeën en verwonderingen van Marijke (2005 tot 2007)

Ik kijk om me heen en ik zie..

13.1.07

Internet update workshop

Ik zie, ik zie heel veel nieuwe initiatieven op internet, die in korte tijd populair worden. Om er een paar te noemen: flickr, YouTube, Second Life, Hyves, Skype, etc.
Afhankelijk van je leeftijd, je interesse in nieuwe dingen en je interesse voor techniek, duik je daar direct in of laat je het aan je voorbij gaan. Maar de gemiddelde marketeer of ondernemer doet er goed zich er wel te verdiepen want vaak bieden ze leuke commerciele mogelijkheden. Maar je bent zo druk en het zijn er zoveel...
Frank Janssen beschrijft veel van deze zogenaamde web 2.0 toepassingen uitgebreid op zijn weblog Frankwatching, maar zijn lezers zijn toch vooral internetprofessionals, denk ik en erover lezen geeft nog niet dezelfde impact als een gerichte toelichting krijgen.

Ik denk dat er een markt is voor "internet update workshops" voor de "gewone" internetter. Voor iedereen die bij wil blijven, maar er niet toe komt om zich in elk nieuw fenomeen te verdiepen. Een workshop of seminar waarin al deze nieuwe toepassingen kort uitgelegd en gedemonstreerd worden. Je investeert één dag of dagdeel en je word bijgepraat door mensen die deze tools zelf gebruiken en die in eenvoudige taal kunnen uitleggen wat je er van moet weten en hoe je het kunt gebruiken. In vogelvlucht worden ze allemaal behandeld. Zodat je je thuis nader kunt verdiepen in alleen die tools die je echt interessant vindt.
Ik noem er een paar: Flickr, Youtube, Slideshare, MSN Space, weblog, podcast, OpenBC, LinkedIn, Hyves, Google Maps, Google Earth, Gmail, Google Notebook, GoogleTalk, Adwords, AdSense, RSS, Wiki, Skype, Plaxo, Del.icio.us, Fleck.

Volgens mij interessant voor de ZZP-er, de marketeer maar ook leuk als verjaardagscadeau voor de actieve 60+.

Wie biedt hem me aan?

2 Comments:

  • At za jan 13, 09:54:00 p.m., Blogger oomph: Sanne Roemen said…

    Hoi Marijke! Maanden geleden had je dit geweldige idee al en sindsdien staat het te gisten op mijn todo lijstje. We hebben het inmiddels in verschillende vormen binnen bedrijven gedaan en het begint vastere vormen aan te nemen. Het is nog niet zo ver dat het een cursus is die we met een agenda kunnen aanbieden maar een op een sessies zijn al mogelijk en als je een groepje kan mobiliseren kunnen wij voor datum, locatie en 'spelers' zorgen.

     
  • At do jan 18, 02:53:00 p.m., Blogger Erno Hannink said…

    Er borrelde al een tijdje zoiets in mijn hoofd maar je hebt het weer wat concreter gemaakt.
    Vanochtend nog de outline opgeschreven, maar dan met name over het bloggen.
    Dank Marijke.

     

Een reactie posten

<< Home